Monday, June 22, 2009

huru hara bila bb sitter gi umrah








salam hari senin....hari ini aku half day selepas mengattend meeting kul 9.30 pagi tadi kat seremban but before meeting tadi dpt call plak fr teacher grace kinder garden afrina...
Dia suh aku fetch afrina coz my hani bunny cirit birit so menggagau plak aku nak cari orang suh amik dia sampai aku selesai meeting alih2 teringat kak sarimah jiran 2 next door(tq kak sarimah akaklah penyelamat saya)
then aku pun terus call dia suh fetch afrina coincidence neighbour aku tu plak nak keluar so memang tepat lah masa aku call dia tu then selesai lah satu perkara bila dia dah amik si kaklong(afrina) actually sememangnyer anak2 aku tak biasa dengan orang accept ibu(bb sitter) dia aje kat taman ni cerita si iman plak..
Before meeting dia dah nangis2 dh si adik pun sama gak tak biasa sgt ngan orang lain kena take time dl baru nak serasi aku plak sampai suh kengkawan aku kat office atas tu turun jap jaga si iman coz dlm byk2 kawan aku fida,ida kak ana and shahril ni ajer yg dia dah biasa then derang umpan iman dengan game ..so senyap lah dia sekejap...
but suddenly dia tanya2 gak mama dia...So derang pun melayan anak aku ni cam anak raja..
Bawak gi kantin beli wafer lah coklat lah gula2 lah...sian kat korang kena bermodal kan plak jaga anak akak...tq guys nati akak belanja korang plak k bila i dh balik seremban semula nati...dua perkara dah selesai then aku rushing ke Pejabat Daerah Seremban 2 my boss suh amik report pembanci2 seremban and verify borang2 yg derang dh buat...
Suddenly dpt call lagi fr jiran aku plak yg tolong jaga afrina tadi tuh..dia tanya aku balik kul bape? coz afrina dh merengek2 ..dah masuk 4 kali dia terberak2 agaknyer dia tak selesa duk umah orang lain kot..so lagilah dah tak tentu arah dh aku... after verify borang2 tu aku trus call my boss story kan kat dia masalah2 aku hari ni...so dia kata "takpe lah besok lah kita buat"...so alhamdulillah (tq pn. lin and en. fidy) u r so understanding bosess..
so aku pun balik semula ke ppn(my office) fetch plak si iman..
Then trus balik pd ...sampai kat umah jiran aku si kaklong dh ok skit lepas kak sarimah bagi dia ubat garam, siap kak sarimah bagi makan tengahari lagi...(tq kak belikan ubat untuk afrina and bagi dia makan..)..
walau pn aku rasa hari ini hari huru hara aku tapi aku rasa hari ni jugak hari rezeki anak2 aku kot...macam2 dapat..
alhamdullillah ya allah and terima kasih juer buat kengkawan and jiran aku yang dah menyelamatkan keadaan huru hara aku hari ni...kat post aku arini aku ada attachkan muka derang yang sememe terkena cirit birit.....

2 comments:

  1. mie...
    suka aku ko ade blog dah.. tapi disebabkan aku ni rabun ayam..maka boleh tak ko letak PERENGGAN atau guna font BESAR sket supaya aku yg rabun serta comel ini lebih senang membacanya dgn gumbira...bleh kan..kan..
    i lep u mie....

    ReplyDelete
  2. o yeke...bleh bleh..asalkan ko hari2 membaca blog daku ini..hahah!!!yelah dh seronok benar tulis blog hah..masa ni idea aku tgh mencurah2 babe...

    ReplyDelete