Sunday, July 19, 2009

rumah kg ku

tangga tiang seri nilah yg akan dirobohkan untuk buat umah baru cikta...


tuan tanah kedaung (itulah cikta aku)

"pa...curi buah rambutan umah makcik saya ye"..."nati ma bagitau cikta" hiikkksss!!!tinggal kenangan lah pokok rambutan ni...makcik aku dh nak tebang pokok rambutan nih..dia dh nak buat rumah baru... tu yang kg ku dalam kenangan tu..


kampung ku dalam kenangan



inilah kg ku syurga ku
masa kecik2 dulu aku mmg dijaga oleh nenek dan atuk masa abah masih dalam askar... masa tu umur aku dalam 3 tahun kot mak aku dh bagi atuk n nenek aku jaga...bila cuti sekolah jer baru mak aku amik gi tempat dia tinggal...seingat aku derang pernah duk kluang dan temerloh..


dolu2 derang duk quarters kan so asyik jer berpindah randah so arwah nenek aku pun menawarkan dirinya untuk menjaga aku yelah masa tu aku cucu sulung ...sayang derang pun lebih la..ahakkkssss!!! actually ada kenangan kat tangga tuh..masa dolu2 tiap2 pagi aku mesti basuh taik ayam kat tangga tu



masa tu kepala dia sape.. tulah tadi makcik aku tuh cikta ku yang tersayang sekarang nih merangkap cikgu disiplin kat sek.keb linggi(sekolah rendah aku dulu)...agaknyer tu lah pasal aku adalah seorang yg berdisiplin sampai sekarang yek...hihihi!!!!masa kecik2 dolu..kitaorang dah ada schedule sendiri..



pasti kan sebelum pukul 9 keje2 umah mesti dah abis buat..ala2 amah lah aku kecit2 marin..sian kan kat aku...dah lah mak jauh abah pun jauh..derang dera aku begini...pastu dh abis buat keje umah tu cikta aku suruh belajar n melancar plak....



kalo latihan matematik tu kang dia bagi sampai 50 latihan satu hari...it's fine cikta ..then hasil nya sekarang...aku telah menjadi SEORANG YANG BETUL2 MEMINATI CALCULATION.....huhuhu!!!


3 comments:

  1. salam mie...
    ops..dah nak runtuh dah umah ni...oo...cikta nak buat umah baru ek..leh la datang umah baru dia nanti..hehehe..umah mak ko pun lama aku tak jengok ek...

    ReplyDelete
  2. haah zah...tu yg sedih tu....bila nak mai umah mak aku..aku pun dh lama tak datang umah mak ko...dia sihat ke?nati raya aku dtg ek...

    ReplyDelete
  3. tangga keramat tu nk roboh??? kenangan wooo tangga tu...igt lg aku tegolek kat tangga tu masa kenduri kawin pak andak ko...seb baik mak ngah ko tak nampak...hahahahahaha...

    ReplyDelete